ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ
Σάββατο 07-09-2024
ΩΡΑ: 19:00 Μέγας Ἑσπερινός εἰς τήν πανηγυρίζουσα Ἱεράν Μονήν Γενεσίου τῆς Θεοτόκου Κομνηνῶν.
Κυριακή 08-09-2024
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Γενεσίου τῆς Θεοτόκου Ἀβάτου.
Δευτέρα 09-09-2024
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης Θερμῶν.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«ΑΠΕΡΑΝΤΩΣΥΝΗ ΑΓΑΠΗΣ»
«Tόσο πολύ αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Υιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί, όποιος πιστεύει εις αυτόν, αλλά να έχει ζωή αιώνιο».
Για το μεγαλείο της αγάπης του Θεού κάνει λόγο η σημερινή Ευαγγελική περικοπή με το λιτότερο, αλλά συνταρακτικότερο τρόπο, την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού. Πάνω στον Σταυρό φανερώθηκε η άπειρη αγάπη του Θεού. Πρόκειται για ένα μέγεθος αγάπης απροσμέτρητο, για ένα δώρο ανυπέρβλητο, για ένα γεγονός που οι συνέπειες του απλώθηκαν σε ασύλληπτες εκτάσεις, στο σύμπαν.
Αυτή η αγάπη του Θεού δεν περιορίζεται σ’ ένα λαό, σ’ ένα τύπο, μια κατηγορία ανθρώπων. Απλώνεται χωρίς περιορισμούς στον κόσμο, σ’ όλη την κτίση. Η αγάπη του Θεού που με ποικίλους τρόπους εκδηλώθηκε μέσα στην ιστορία των ανθρώπων αποκορυφώνεται στη θυσία του Σταυρού, όχι απλώς σαν ένα ιστορικό γεγονός, αλλά σαν πράξη υπέρτατης αγάπης του Θεού. Ο θάνατος του Χριστού και η ανάστασή του δεν έχουν άλλο σκοπό παρά την χορήγηση της ζωής στους ανθρώπους. Είναι γνωστό σ’ όλους πόσο επιθυμούμε την ζωή την ευτυχισμένη και μακροχρόνια.
Είναι σημαντικό για τον άνθρωπο της εποχής μας αλλά και κάθε εποχής να γνωρίζει ότι ο Θεός, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο «αγάπη εστί». Κι η αγάπη αυτή δεν είναι μια συναισθηματική τοποθέτηση αλλά είναι ένα συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός, ο σταυρός του Ιησού Χριστού.
Στην πρόσκληση για «αιώνιο ζωή», τίθεται ένας όρος: «ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν…», η πίστη στον Χριστό. Αυτό σημαίνει κάτι πολύ βαθύτερο από την αόριστη «πίστη σε μια ανωτέρα δύναμη», που επικαλούνται κατά καιρούς οι άνθρωποι. Ο Θεός δεν είναι ένα αφηρημένο αόριστο «Υπέρτατο Ον», αλλά ο Κύριος της κτίσεως και της ιστορίας, ο Οποίος ενεργεί με ανυπέρβλητη γνώσι και σοφία μέσα στο σύμπαν. Ο Θεός, στον οποίο ανήκει αυτός ο κόσμος σαρκώθηκε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε για όλους τους ανθρώπους, για να ανυψώσει την ανθρώπινη φύση και να της ανοίξει την οδό προς την θέωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια