GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΠΗΓΗ

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

Το Μήνυμα της Κυριακής και το πρόγραμμα του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ξάνθης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Κυριακή 11-12-2022

ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Πολυσίτου.

ΩΡΑ: 17:00-18:30 Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Κοσμητῆς.

Δευτέρα 12-12-2022

ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Κοσμητῆς.

Τετάρτη 14-12-2022

ΩΡΑ: 18:00-19:30 Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.

Πέμπτη 15-12-2022

ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ»

Στη διάρκεια ενός συμποσίου, μετά την αναφώνηση κάποιου συνδαιτημόνος «μακάριος εκείνος που θα καθίσει στο τραπέζι της βασιλείας του Θεού», ο Κύριος διηγήθηκε την σημερινή παραβολή, για να φωτίσει ορισμένες πλευρές του μεγάλου αυτού θέματος. Με την εικόνα του «μεγάλου δείπνου» ο Κύριος δείχνει αποκαλυπτικά ότι το κάλεσμα στη «βασιλεία του Θεού» είναι μια πρόσκληση σε χαρούμενη γιορτή.

Κι αυτή τη χαρά αρνείται όποιος περιφρονεί το κάλεσμα. Στην εποχή του Χριστού το πιο ζωντανό σύμβολο της χαράς ήταν τα συμπόσια. Γι’ αυτό ο Κύριος προβάλλει ως σύμβολο της βασιλείας Του το δείπνο.

Ο Θεός δε μας στέλνει σε κάποιο «επίμοχθο καθήκον», σε μια αγγαρεία, δε ζητεί εκδούλευση. Σε χαρούμενο πανηγύρι μας προσκαλεί. Διότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να βρίσκεσαι κοντά Του, από το να ζεις το πλήρωμα της αγάπης, να απολαμβάνεις το άπειρο κάλλος Του, να λάμπεις μαζί Του στο ανέσπερο Φως.

Βέβαια για πολλούς, που τους λείπουν οι ανάλογες πνευματικές κεραίες, αυτά τα μηνύματα εμφανίζονται ανύπαρκτα η ακατανόητα. Χρειάζεται σωστή προετοιμασία, αλλαγή «νου», μαθητεία, άσκηση, για να μπορούμε ν’ αναπνέουμε στην ατμόσφαιρα της αγάπης Του.

Οι προσκεκλημένοι της παραβολής στο ευγενικό κάλεσμα που τους γίνεται απαντούν μ’ έναν τρόπο απροσδόκητο. «Αγρόν ηγόρασα και έχω ανάγκην εξελθείν και ιδείν αυτόν.» «Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά». Οι δυό αυτοί, νοιώθοντας ίσως την αγένειά τους προσθέτουν μετά την πρόφαση που επικαλούνται, «ερωτώ σε, έχε με παρητημένον», σε παρακαλώ, συγχώρεσε την απουσία μου. Ο τελευταίος πιο απότομα αναγγέλει: «Γυναίκα έγημα, και δια τούτο ου δύναμαι ελθείν».

Με την συμπεριφορά αυτών των προσκεκλημένων περιγράφεται κατ’ αρχήν η στάση των Ιουδαίων, οι οποίο δεν ανταποκρίθηκαν στην τιμή και την εμπιστοσύνη που τους έδειξε ο Θεός. Αλλά εικονίζονται και όλοι όσοι αργότερα μιμήθηκαν το παράδειγμά τους, όσοι τιμήθηκαν άμεσα από τον Οικοδεσπότη και τελικά περιφρόνησαν την ιδιαίτερη πρόσκλησή Του.

Στο τέλος ο οικοδεσπότης δίνει εντολή στον υπηρέτη Του να οδηγήσει στο δείπνο τους κατατρεγμένους του κόσμου. Αυτοί που τελικά συγκεντρώνονται από τους δρόμους και τις αγορές δεν είχαν καμιά πιθανότητα να δεχθούν τέτοια εύνοια. Η πρόσκλησή τους οφείλεται στην απλωχεριά και την φιλόξενη διάθεση του οικοδεσπότη.





Δεν υπάρχουν σχόλια