GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΠΗΓΗ Α.Ε

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

ISTIKBAL


Το Μήνυμα της Κυριακής και το πρόγραμμα του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ξάνθης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Κυριακή 6-6-2021
  ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης Θερμῶν.

Τετάρτη 09-06-2021
  ΩΡΑ: 19:00-20:30 Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα ἹερόΝαό Ἀναλήψεως Τοῦ Κυρίου Μαργαριτίου.

Πέμπτη 10-06-2021
  ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἀναλήψεως Τοῦ Κυρίου Εὐλάλου.

 ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»

Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού είναι αυτή που μας αφηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης στην σημερινή ευαγγελική περικοπή. Οι προφήτες της Π. Διαθήκης, περιγράφοντας το έργο του αναμενόμενου Μεσσία, αναφέρουν και την ανάβλεψη τυφλών. Αυτός λοιπόν που έχει την εξουσία να ξαναδίνει το φως στους τυφλούς δεν είναι άλλος από τον Μεσσία.

Η απόδοση όμως του φωτός στους τυφλούς, πέραν της αποδεικτικής σημασίας της για την μεσσιανική ιδιότητα του Χριστού, έχει και ένα άλλο βαθύτερο νόημα:

Είναι σημάδι μίας νέας κατάστασης πραγμάτων που εισβάλλει μέσα στον κόσμο του σκότους και της τυφλότητας. Ο Χριστός ανοίγει τα μάτια των ανθρώπων για να μπορέσουν να διαπιστώσουν την νέα ζωή που αυτός προσφέρει σαν δώρο στον κόσμο.

Η παρουσία του Χριστού ως Φως του κόσμου και του Ευαγγελίου που διακηρύσσει η Εκκλησία δημιουργούν κρίση μέσα στον κόσμο βέβαια όχι με την έννοια της κατακρίσεως των ανθρώπων αλλά με την έννοια της υποχρεώσεως που δημιουργείται μέσα στον κάθε άνθρωπο να λάβει θέση απέναντι αυτού του φωτός.

Από την στάση που παίρνει ο καθένας απέναντι στο φως κρίνεται ήδη και προδικάζεται το μέλλον του. Χρειάζεται τόλμη για να δει κανείς κατάματα το φως, να αντικρύσει την γύμνια του χωρίς να την επενδύει με ψεύτικα και συμβατικά ρούχα, χρειάζεται θάρρος για να συνειδητοποιήσει δυσάρεστες πλευρές του εαυτού του που η ύπαρξή τους τον πληγώνει, να πει το όχι σε πολλές διεφθαρμένες επιθυμίες του που τον συνδέουν με προσωπική ωφέλεια στη ζωή, και παράλληλα να πει το ναι στην πρόσκληση του Θεού. Και την τόλμη αυτή την προσφέρει το φως το ερχόμενο στον κόσμο «δια του Ιησού Χριστού».

  Το φως αυτό έρχεται σαν μία νέα δημιουργία και ανάπλαση του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό στη διήγηση της θεραπείας του τυφλού, ότι ο Χριστός πλάθει πηλό και επιχρίει τα κλειστά μάτια του τυφλού στέλνοντας τον να πλυθεί στη δεξαμενή του Σιλωάμ. Όπως ο θεός, κατά την αρχική δημιουργία του κόσμου πλάθει με χώμα τον άνθρωπο, έτσι και ο Χριστός με τον ίδιο τρόπο αναδημιουργεί το καταστραμμένο από την φθορά της αμαρτίας πλάσμα. Και όπως ο Θεός προστάζει το «γεννηθήτω φως», έτσι και ο Υιός του Θεού με την ίδια δημιουργική δύναμη δίνει το φως στον τυφλό και ανοίγει τα μάτια των ανθρώπων να δουν την αλήθεια που αυτός αποκαλύπτει για να σώσει τον κόσμο.

  Οι γραμματείς και οι φαρισαίοι αρνούνται το φως και εξακολουθούν να παραμένουν στο σκότος, προτιμούν το σκοτάδι που κρύβει και σκεπάζει τα έργα τους, γιατί ο έλεγχος του φωτός δεν είναι αρεστός στους ανθρώπους, των οποίων τα έργα είναι σκοτεινά.

Δεν υπάρχουν σχόλια