GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

//

Breaking News:

latest

Το μήνυμα της Κυριακής και το πρόγραμμα του Σεβασμιωτάτου Ξάνθης και Περιθεωρίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Σάββατο 18-01-2020 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ναό Ἁγίου Ἀθανασίου οἰκισμοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου.

Κυριακή 19-01-2020 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 τῆς Τοῦ Θεοῦ Σοφίας.

Χειροτονία Πρεσβυτέρου.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ»

Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή αναφέρεται το περιστατικό της θαυμαστής θεραπείας των δέκα λεπρών από τον Χριστό. Δέκα ταλαίπωροι άνθρωποι, ψημένοι στο καμίνι της αρρώστιας και του πόνου, κατακρεουργημένοι όχι τόσο από την ανίατη ασθένεια, αλλά κυρίως από την κοινωνική περιθωριοποίηση και απόρριψη, στέκονται, όχι στην άκρη του δρόμου απ’ όπου θα περνούσε ο Χριστός, αλλά «πόρρωθεν», μακριά, εξ’ αιτίας του φόβου και της μανίας των ανθρώπων. Κι από κει μακριά «ήραν φωνήν», έβαλαν μεγάλη φωνή για να τους ακούσει ο Χριστός μας, να τους προσέξει και να τους ελεήσει.

Τι σημαίνει το «ελέησον ημάς» που φώναζαν στον Χριστό οι λεπροί; Κάποιοι από τους Πατέρες ερμηνεύουν ότι με το να μη ζητούν κάτι συγκεκριμένο, ανέθεταν και εμπιστεύονταν τον εαυτό τους στη φιλάνθρωπη προαίρεση του Χριστού. Αυτός είναι ο λόγος για τον όποιο μαθαίνουμε στην Εκκλησία και λέμε το «Κύριε ελέησον».

Και ο Χριστός, τους παραγγέλλει πρώτα να πάνε στους ιερείς του Ναού του Σολομώντος, οι οποίοι είχαν την αρμοδιότητα να πιστοποιούν την θεραπεία από τη λέπρα και να επιτρέπουν την κοινωνική επανένταξη των πρώην ασθενών. Ήθελε με τον τρόπο αυτό να τους αυξήσει την πίστη.

Κι όταν διαπίστωσαν ότι θεραπεύθηκαν, οι εννέα λεπροί τι έκαναν; Τίποτε! Πέτυχαν, όχι απλώς αυτό που ήθελαν, αυτό που ενδεχομένως δεν περίμεναν ποτέ. Απολαμβάνουν την θαυμαστή θεραπεία, με την οποία ο Χριστός και η αγάπη του τους επανεισάγει στην κοινωνία των ανθρώπων, αρνούνται όμως, την οποιαδήποτε επαφή και σχέση μαζί Του.

Πολλοί διαβάζοντας την περικοπή, μιλούν για αχαριστία. Σε γενικές γραμμές έχουν δίκιο. Αν όμως, μελετήσουμε την περικοπή θα διαπιστώσουμε να παρουσιάζεται ανάγλυφη μια άλλη κατάσταση γνώριμη και οικεία. Είναι αυτό που στα νέα ελληνικά ονομάζουμε «βόλεμα». Είναι η διάθεση να ενεργήσεις δουλικά τα πάντα για να επιτύχεις κάτι και στη συνέχεια, όταν το επιτύχεις και γίνει η δουλειά σου, να τους ξεχάσεις όλους.

Ο ένας λεπρός που επέστρεψε «δούναι δόξαν τω θεώ», άκουσε ό,τι πιο ουσιαστικό μπορεί ν’ ακούσει άνθρωπος από το αψευδές στόμα του Χριστού: «Η πίστις σου σέσωκε σε». Καλλιέργησε την πίστη, όχι για να κερδίσει κάτι επίγειο και προσωρινό, αλλά το μόνο ουσιαστικό, την αιώνια σωτηρία. Αυτό είναι το παράδειγμα που καλούμαστε όλοι ν’ ακολουθήσουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Εγγραφή στο newsletter