GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΠΗΓΗ Α.Ε

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

ISTIKBAL



Αντίθετοι στη “συμφωνία” και οι κληρικοί της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου

Με μια παρέμβαση 8 σημείων οι εφημέριοι των Εκκλησιών της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου μαζί με τον Μητροπολίτη τους, παρουσ...


Με μια παρέμβαση 8 σημείων οι εφημέριοι των Εκκλησιών της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου μαζί με τον Μητροπολίτη τους, παρουσιάζουν τις απόψεις, τις αντιρρήσεις και τις ανησυχίες τους σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας

Η παρέμβαση της τακτικής μηνιαίας συνάξεως των Εφημερίων Ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου της Τρίτης 20ης Νοεμβρίου 2018, έχει ως εξής:

«Ο Κλήρος μισθοδοτείται από το Κράτος σε αντιστάθμισμα προς την περιουσία της Εκκλησίας που παρεχωρήθη στην πολιτεία»

«Οι ογδόντα πέντε εφημέριοι ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου στην τακτική μηνιαία Ιερατικὴ Σύναξή τους, με την παρουσία και την ενημέρωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στεφάνου για το μεγάλο θέμα που ανέκυψε τελευταία στις Σχέσεις μεταξύ Εκκλησίας & Πολιτείας, ένεκα του οποίου συνεκλήθη εκτάκτως και η Ιερά Σύνοδος της Σεπτής Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος της 16-11-2018 υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, μετά από τρίωρη διαλογική συζήτηση απεφάσισαν και συνεσκέφθησαν να συντάξουν την παρούσα ομόφωνη παρέμβαση με την οποία :

Απορρίπτουν άμεσα, απόλυτα και κατηγορηματικά την οποιαδήποτε προσπάθεια και διάθεση δημιουργίας ψευδών εντυπώσεων, περί της δήθεν διαφορετικής απόψεως μεταξύ όλων των Κληρικών – Εφημερίων, οι οποίοι σέβονται ολοθύμως την ομόφωνη Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Σεπτής Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος της 16ης Νοεμβρίου 2018, όπως αυτή καταγράφεται στο επίσημο ανακοινωθέν αυτής.

Προσυπογράφουν και επιβεβαιώνουν την απόφαση αυτή, α) περί της συνεχίσεως του διαλόγου με την Πολιτεία επί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, β) περί της συγκροτήσεως Ειδικής Επιτροπής της Ιεράς Συνόδου, αποτελουμένης από Ιεράρχες, Νομικούς, Εμπειρογνώμονες και Εκπροσώπους του Εφημεριακού Κλήρου για την μελέτη των θεμάτων αυτών, και γ) περί της παραμονής στο υφιστάμενο καθεστώς μισθοδοσίας των κληρικών και των λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Εμπιστεύονται ως πνευματικό Πατέρα τον Επίσκοπο και Μητροπολίτη τους κ. Στέφανο, όπως και την Σεπτὴ Ιεραρχία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος και δηλώνουν υπευθύνως ότι ο ιερός Κλήρος της τοπικής μας Εκκλησίας σέβεται απολύτως το Συνοδικὸ Σύστημα της αγίας μας Εκκλησίας, αντιμετωπίζει την κατάσταση που δημιουργήθηκε με ενότητα και ομοψυχία, με ηρεμία και νηφαλιότητα, με προσευχή και προσοχή, τονίζοντας ότι η Ορθόδοξη Χριστιανικὴ Εκκλησία έχει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και μέλη του Σώματος αυτού είμεθα όλοι εμείς, ο ιερός Κλήρος και ο ευσεβής λαός, όλοι μας βαπτισμένοι στο όνομα της αγίας και ομοουσίου Τριάδος.

Δεν δέχονται την απαξίωση του ιερού Κλήρου από ορισμένους, οι οποίοι είτε από άγνοια, είτε από ιδιοτέλεια τον κατηγορούν στο σύνολό του για πλουτισμό, χρηματισμό και καλοπέραση. Οι κληρικοί μας δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας και δεν μισθοδοτούνται από το Ελληνικό Κράτος μας επειδή είναι απλώς δημόσιοι υπάλληλοι και εκκλησιαστικοὶ λειτουργοί.

Ο ιερός Κλήρος μισθοδοτείται από το Ελληνικό Κράτος σε αντιστάθμισμα προς την εκκλησιαστική περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία κατά καιρούς παρεχωρήθη στην πολιτεία, με συμφωνίες καταγεγραμμένες και ανεγνωρισμένες νομικά και ουσιαστικά, σε αναγνώριση των θυσιών, των κόπων και της μοναδικής στον κόσμο προσφοράς της Εκκλησίας και του ιερού Κλήρου της στα τετρακόσια χρόνια της σκλαβιάς και στην απελευθέρωση της αγαπημένης μας Πατρίδος, της Ελλάδος μας, όπως επίσης και για την τεραστία συμβολή του στην κοινωνία, στην φιλανθρωπία και στην κοινωνική καταξίωση των πασχόντων αδελφών μας σε προηγούμενες δύσκολες εποχές, όπως και στην σημερινή.

Αντιδρούν με νηφαλιότητα, με περισυλλογή, με προσευχή και πολλή σκέψη, στην οποιασδήποτε μορφής αποχριστιανοποίηση της πατρίδος μας, στους τομείς του πολιτισμού, των ελληνικών και ορθοδόξων χριστιανικών παραδόσεών μας, της χριστιανικής παιδείας, της ευλογημένης οικογενείας, του ορθοδόξου χριστιανικού γάμου και της κοινωνίας μας.

Δηλώνουν ως φορολογούμενοι έλληνες πολίτες και κληρικοί του κράτους μας ότι δεν αποδέχονται την εν όψει της αναθεωρήσεως του Συντάγματος της Ελληνικής Δημοκρατίας, οποιαδήποτε αλλαγή, παραποίηση ή κατάργηση του προοιμίου του Συντάγματός μας, το οποίο εγράφη από τους ενδόξους προγόνους μας, με τα αίματα και τους αγώνες τους, με τις θυσίες και τους κόπους των, («υπὲρ Πίστεως και Πατρίδος» έγραψαν και είπαν), σαν μια ελάχιστη έκφραση ευγνωμοσύνης προς τον άγιο Τριαδικὸ Θεό μας, για το μεγάλο δώρο της ελευθερίας που ήλθε σαν θείο δώρο με την μοναδική στον κόσμο Ελληνική Επανάσταση εναντίον της σκλαβιάς του 1821, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την ταξική επανάσταση της Γαλλίας του 1789, και με το σύνταγμά της, όπως κάποιοι αδαείς και άμοιροι της ιστορικής αληθείας επιθυμούν να λένε κατά καιρούς.

Δεν αποδέχονται την οποιαδήποτε αλλαγή των άρθρων 3 και 13 του Συντάγματος, εν όψει οποιασδήποτε θρησκευτικής ουδετερότητος, δεδομένου ότι άχρι τούδε τα συγκεκριμένα άρθρα δεν προσβάλλουν καμία θρησκεία, η οποία λειτουργεί μαζί με τους πιστούς της, μέσα στην επικράτεια του Ελληνικού Κράτους μαζί με τους λειτουργούς της, και δεν έχει προκύψει κανένα απολύτως πρόβλημα που να επιβάλλει μια τέτοια παρέμβαση στα εν λόγω άρθρα του Συντάγματός μας. Αντιθέτως μάλιστα, βάσει του ισχύοντος Συντάγματος, ενώ «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού (3,1)», «κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των Νόμων (13,2)» και «κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του (13,5)».

Εκφράζουν την απορία τους, πώς ερμηνεύουν και πώς κατανοούν οι ορισμένοι που κατά καιρούς επιθυμούν τον λεγόμενο χωρισμό «Εκκλησίας και Πολιτείας» και για ποιό λόγο δεν μάς καταγράφουν πώς θα υφίστανται σε σχέση με την Εκκλησία στην οποία εβαπτίσθηκαν και ανήκουν ουσιαστικώς, εκείνοι που θα διαχωριστούν από την Εκκλησία».