GRID_STYLE

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

ISTIKBAL

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΞΑΝΘΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΑΙΦΑΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε με την ευλογία και την συνοδεία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παντελεήμονος, από την 24η έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2018, η προσκυνηματική ιεραποδημία της Ιεράς Μητροπόλεώς μας με μια ομάδα Σαράντα προσκυνητών και με οργανωτή της ομάδας, τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Πέτρο Κυριαζόπουλο και συνοδούς τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Αντώνιο Βούλκο και τον π. Ιωάννη Παπαχρυσοβέργη, στα πανάγια χώματα τα οποία γεννήθηκε, έζησε, δίδαξε, θαυματούργησε και αναστήθηκε για την δική μας σωτηρία, ο Λυτρωτής μας Χριστός.

Έχοντας για Οδηγό, Αρχηγό μας και συνοδοιπόρο, τον ακούραστο και άοκνο Πατέρα της Αγιοταφιτικής Αδελφότητος, τον έμπειρο και τον πάντα φιλόξενο και αγαπητό σε όλους μας, Πανιερώτατο Μητροπολίτη Καπιτωλιάδος κ. Ησύχιο, ξεκινήσαμε την Οδοιπορία μας.

Είχαμε την μεγάλη ευλογία να επισκεφτούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων όπου μας δέχθηκε η Α.Θ.Μ. ο Πατριάρχης των Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος ο Γ΄, από τον Οποίο δεχθήκαμε τις Πατριαρχικές του ευχές και ευλογίες τόσο για μας όσο και για τον Κλήρο και Λαό της Μητροπόλεως μας.

Ξεκινήσαμε την οδοιπορία μας για την Άνω Γαλιλαία το Όρος Θαβώρ, τον τόπο της Μεταμορφώσεως του Κυρίου και ανηφορίζοντας προς την κορυφή του όρους, φτάσαμε στο Ελληνορθόδοξο Μοναστήρι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος. Κατόπιν οδεύσαμε στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στη Ναζαρέτ. Ανατολικά της Ναζαρέτ συναντήσαμε την Κανά της Γαλιλαίας, όπου ο Κύριος τέλεσε το πρώτο θαύμα μετατρέποντας το νερό σε κρασί. Μέσα στον Ιερό Ναό φυλάσσονται δύο από τις έξι λίθινες υδρίες του θαύματος. Στην συνέχεια φτάσαμε στην αρχαία πόλη της Καπερναούμ στην ακτή της Λίμνης της Τιβεριάδος, την οποία ο Χριστός είχε καταστήσει κέντρο της επιγείου δράσεώς Του και επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή των Αγίων Αποστόλων η οποία είναι κτισμένη πάνω στα παλιά ερείπια.

Την Δεύτερη ημέρα της οδοιπορίας μας αναχωρήσαμε για το Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Χοζεβίτου, όπου βρίσκεται το σπήλαιο όπου ασκήτεψε ο Προφήτης Ηλίας και ήταν ο τόπος προσευχής των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης. Αναχωρήσαμε για το Μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτη που αναφέρεται ως το αρχαιότερο Μοναστήρι της Παλαιστίνης. Επόμενος σταθμός ήταν ο Ιορδάνης Ποταμός το πραγματικό σημείο της Βαπτίσεως του Χριστού όπου τελέσαμε τον Αγιασμό προς αγιασμό όλων μας. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μοναστήρι του Προφήτου Ελισαίου με την συκομορέα του Τελώνη Ζακχαίου, ανηφορίσαμε στο Σαραντάριο όρος, όπου ο Κύριος έζησε σαράντα ημέρες με νηστεία και προσευχή πριν την έναρξη του κοσμοσωτήριου έργου Του.

Η οδοιπορία μας συνέχισε με τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως όπου είδαμε και προσκυνήσαμε τον Πανάγιο Τάφο, την Αποκαθήλωση, τον φρικτό Γολγοθά, το σημείο όπου βρέθηκε ο Τίμιος Σταυρός. Συνεχίσαμε με την Οδό του Μαρτυρίου, το Πραιτώριο, το σπίτι των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννας. Επισκεφτήκαμε την Γεσθημανή, όπου προσκυνήσαμε τον Τάφο της Παναγίας και τους Τάφους των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης και του μνήστορος Ιωσήφ, τον Λόφο Σιών, το Υπερώον, το σπίτι του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και τον Τάφο του Δαυίδ.

Την Τετάρτη 26η/13η Σεπτεμβρίου, προέορτια της Εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή του Αγίου Σάββα και του Αββά Θεοδοσίου. Καθ΄ οδόν είδαμε το χωρίο των Ποιμένων και φτάσαμε στην Βηθλεέμ όπου επισκεφτήκαμε την Βασιλική της Γεννήσεως και το Θεοδέγμον Σπήλαιο και τη Φάτνη όπου γεννήθηκε ο Κύριος. Πορευόμενοι προς τα Ιεροσόλυμα, επισκεφτήκαμε την πόλη της Βηθανίας και την Ιερά Μονή της Μάρθας και της Μαρίας και το απόγευμα παρακολουθήσαμε τον Μεγάλο Εσπερινό στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως για την Εορτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.

Την Πέμπτη 27η/14η Σεπτεμβρίου ημέρα, Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού παρακολουθήσαμε την Θεία Λειτουργία εις τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως προεξάρχοντος της Α.Θ.Μ του Πατριάρχου των Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου του Γ΄, πλειάδος Αρχιερέων και Κληρικών και πλήθος κόσμου. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας έγινε η εθιμοτυπική επίσκεψη εις το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων.

Και την έκτη και τελευταία ημέρα, επισκεφτήκαμε την Λύδδα και προσκυνήσαμε τον Τάφο του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.

Κατόπιν ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων ευχαρίστησε τον άψογο αρχηγό και ξεναγό μας, τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Καπιτωλιάδος κ. Ησύχιο, για την προσφορά των εμπειριών του όλες αυτές τις ημέρες, ευχόμενοι στον Άγιο Θεό όπως του χαρίζει υγιεία πολλή και μακροημέρευση για την συνέχιση του πολυσχιδούς έργου Του καθώς συνεχάρη και την Διευθύντρια του Ταξιδιωτικού Γραφείου CARAVEL κυρία Τριανταφυλλιά Μαντούση για την άψογη οργάνωση της Προσκυνηματικής μας Οδοιπορίας, πήραμε την οδό της επιστροφής, αποκομίζοντας πολλά πνευματικά εφόδια και ευλογίες, γευόμενοι την Χάρη του Παναγίου και Ζωοδόχου Τάφου και τις ευλογίες της Α.Θ.Μ του Προκαθημένου της Σιωνίτιδος Εκκλησίας κ. Θεοφίλου του Γ΄ αλλά και την Χάρη όλων των Παναγίων Προσκυνημάτων που επισκεφτήκαμε και με τις ευχαριστίες μας προς τον Άγιο Θεό που μας αξίωσε να πραγματοποιήσουμε και αυτή την Ιερά αποδημία μας επιστρέψαμε και πάλι στην Ξάνθη.