GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΠΗΓΗ Α.Ε

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

ISTIKBAL


«Πόλεμος» μητροπολιτών Καλαβρύτων και Αλεξανδρουπόλεως με αφορμή το Πατριαρχείο

Μέσω αλληλογραφίας δόθηκε τελικά η συνέχεια στην κόντρα που ξέσπασε κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας της συνεδρίασης της Ιεραρχίας τον ...

Μέσω αλληλογραφίας δόθηκε τελικά η συνέχεια στην κόντρα που ξέσπασε κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας της συνεδρίασης της Ιεραρχίας τον προηγούμενο Οκτώβριο, μεταξύ των μητροπολιτών Καλαβρύτων και Αλεξανδρουπόλεως με αφορμή τις δηλώσεις του πρώτου για τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Η αλληλογραφία μεταξύ των μητροπολιτών, μέρος της οποίας έδωσε στην δημοσιότητα ο μητροπολίτης Καλαβρύτων προαναγγέλλοντας και άλλες παρόμοιες δημοσιοποιήσεις, είναι ενδεικτική.

Χρησιμοποιώντας και παραφράζοντας μάλιστα λόγους Πατέρων της Εκκλησίας, όπως του Γρηγορίου του θεολόγου, ο Αλεξανδρουπόλεως αποκαλεί τον Καλαβρύτων «αναίσχηντο γέροντα» ο οποίος κάνει λόγο με την σειρά του για «αναιδεστατους νέους».

«Απορώ, Σεβασμιώτατε, που με πληροφορείτε ότι η ιδική μου «ασεβής» συμπεριφορά «δεν συνάδει προς το εκκλησιαστικόν ήθος». Λυπάμαι, αλλά αυτό μας διδάξατε στην Ιεραρχία, κάποιοι αδελφοί και πατέρες της σειράς σας και ευτυχώς δεν σας αντιγράψαμε πλήρως, γι’ αυτό και δεν ξεπέφτουμε στην ιδική σας τακτικη» γράφει ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος.

ΠΩΣ ΚΛΙΜΑΚΩΘΗΚΕ Η ΕΝΤΑΣΗ
Η σφοδρή σύγκρουση των δυο μητροπολιτών ξεκίνησε εντός της αίθουσας της Ιεραρχίας. Ο μητροπολίτης κ. Άνθιμος είχε χαρακτηρίσει «επαίσχυντο» κείμενο που είχε συντάξει ο μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος για τον Οικουμενικό Πατριάρχη κάνοντας μάλιστα λόγο για «παραλήρημα κακότητος».

Η υπόθεση είχε λήξει μετά από παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου. Όπως φαίνεται όμως από τις επιστολές που δημοσιοποίησε σήμερα ο κ. Αμβρόσιος, τίποτα δεν έχει λήξει ακόμη.

Στις 11 Οκτωβρίου ο κ. Αμβρόσιος γράφει στον κ. Άνθιμο πως σκανδαλίστηκε από τις ενέργειες του στην αίθουσα της Ιεραρχίας, υπενθυμίζοντας του πως είναι 38 χρόνια αρχιερέας και πως το «το οργίλον, ως εκ τούτου δε και απαράδεκτον, ύφος δια του οποίου κατεφέρθητε εναντίον μου (...) ΔΕΝ συνάδει προς το εκκλησιαστικόν ήθος! »

«Εάν δια του τρόπου, τον οποίον μετήλθον,απαντών εις την αγάπην Σας, ζητώ συγγνώμην! Αλλά δεν είχον άλλην οδόν επιλογής, δια να αντιμετωπίσω την ‘Υμετέραν ασεβή συμπεριφοράν! Κατ’ ανάγκην εφήρμοσα το γνωστόν: «πάσσαλος πασσάλω εκκρούεται»! Επιτρέψατέ μοι να Σας πληροφορήσω, ότι η τοιαύτη συμπεριφορά ΔΕΝ συνάδει προς το εκκλησιαστικόν ήθος! » έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Αμβρόσιος, ο οποίος επισύναψε στην επιστολή του και το αρχικό κείμενο του για τον Πατριάρχη. 

Η επιστολή έκλεισε με την έμμεση έγκληση του κ. Αμβρόσιου προς τον κ. Άνθιμο για το γεγονός πως επέλεξε να διαμαρτυρηθεί δημόσια. «Ταύτα γράφων προς Υμάς, επικαλούμαι τον λόγον του Κυρίου μας: «εάν ...αμαρτήση εις σε ο αδελφός σου, ύπαγε και έλεγξον μεταξύ σου και αυτού μόνου....» (Ματθ. ιη , 15), εν αναμονή δε απαντήσεώς Σας, διατελώ».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η απάντηση του μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως ήταν άμεση (έχει ημερομηνία 15/10) και ιδιαίτερα καυστική. Αφού χαρακτηρίζει εμμέσως πλην σαφώς «ασθενή τη πίστη» τον κ. Αμβρόσιο για το γεγονός πως σκανδαλίστηκε, του λέει πως με βάση το μέγεθος της προσβολής του (σ.σ. τον είχε καλέσει να πάει στην Τουρκία αν προτιμά το Πατριαρχείο) η απάντηση του ήταν εξαιρετικά ήπια σημειώνοντας πως ευχαριστεί τον Θεό «που μου χάρισε, εκείνη την στιγμή, τόση αυτοσυγκράτηση και σύνεση».

Ο Θρακιώτης μητροπολίτης κάνει σαφείς υπαινιγμούς τόσο για τον τον ίδιο τον κ. Αμβρόσιο όσο και για άλλους αρχιερείς «της σειράς του» σχετικά με το εκκλησιαστικό ήθος που δίδαξαν, τονίζοντας ότι λυπάται επειδή «ένας Επίσκοπος της Εκκλησίας μας, που κατασκανδάλισε τους πάντες με το ύφος και τον τρόπο του, έχει να επικαλεσθεί μόνο τα πολλά έτη της αρχιερωσύνης του και, ίσως-ίσως τα λευκά του μαλλιά και γένεια. Εμείς οι κληρικοί μετράμε τα ιερατικά χρόνια της ζωής μας, Σεβασμιώτατε, αλλά ο Θεός τα ζυγίζει!».

Στην αμέσως επόμενη γραμμή ο κ. Άνθιμος συνεχίζει πιο αυστηρός λέγοντας πως «Στην παροιμία που επιστρατεύετε για να δικαιολογηθείτε, αντιπαραθέτω το του Γρηγορίου Θεολόγου: ΄όπου γαρ οι γέροντες εισίν αναίσχυντοι, ενταύθα ανάγκη και τους νέους αναιδεστάτους είναι΄΄».

«ΚΑΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΕΣ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΕΣ»
Λίγες αράδες πιο κάτω ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως καλεί τον μητροπολίτη Καλαβρύτων να θέσει επίσημα θέμα σχετικά με την Πράξη του 1928 εαν το επιθυμεί, μιας και γνωρίζει τον τρόπο και τις διαδικασίες, καταλογίζοντας του εμμέσως πλην σαφώς ευθύνες για την κρίση στις σχέσεις Αθηνών – Κωνσταντινουπόλεως επί Χριστοδούλου.

«Εξάλλου, κάπως έτσι είχατε καθοδηγήσει και τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, κατά πως λέγεται. Θα είναι συζήτηση «επί της ουσίας», όπου θα αποκαλυφθούν «πολλών καρδιών διαλογισμοί». Διαφορετικά, δεν προτίθεμαι να δεχτώ ένα παρόμοιο «κλεφτο-πόλεμο», δειλό και άνανδρο» γράφει χαρακτηριστικα ο κ. Άνθιμος.

Συμπληρώνει δε πως «Εσείς μπορεί να είστε, όπως συνηθίζετε να λέτε στην Σύνοδο «ο τρελός της Ιεραρχίας» και στο τέλος της διακονίας σας και ως εκ τούτου, να μην ενδιαφέρεσθε διόλου, ούτε για την Εκκλησία πιά, ούτε για την Πατρίδα μας, αλλά εγώ και πολλοί άλλοι, δεν θα θυσιάσουμε και τα δυο αυτά αγαθά του λαού μας στις κακότητες και στις αρρωστημένες μισαλλοδοξίες σας».

Αξίζει να σημειωθεί πως η επιστολή του κ. Ανθίμου συμπληρώνεται από το εξής υστερόγραφο «Το σχετικό «κατάπτυστο», «αισχρό» και «απαράδεκτο» κείμενό σας, επιστρέφεται επειδή δεν το θεωρώ άξιο να διαφυλαχθεί στο Αρχείο της Ιεράς μας Μητροπόλεως».

«...ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ»
Η ανταπάντηση του κ. Αμβροσίου ήταν περισσότερο ειρωνική. Αφού του γράφει πως θαυμάζει «το θάρρος της γνώμης (...) την παρρησίαν (...) το υψηλόν φρόνημά (...) τον πλούτον των θεολογικών γνώσεων (...) την «αγγελικήν» έκφρασιν του προσώπου Σας, όπως αύτη εκφράζεται εις την επίσημον φωτογραφίαν Σας!», και άλλα παρόμοια τον ενημερώνει πως θα βάλει σε κορνίζα σε περίοπτη θέση την επιστολή ανάμεσα σε άλλες τιμητικές διακρίσεις που έχει λάβει.

«Ήτο ανάγκη, Αδελφέ μου, να επικαλεσθήτε αυτό το χωρίον του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου Ήτο ανάγκη άραγε να αυτοχαρα-τηρισθήτε ως «αναιδέστατος Νέος»;;; Νέος μεν είσθε, αλλά και«αναιδέστατος»;;;; Ομολογείτε, λοιπόν, ότι διακατέχεσθε υπό του φοβερού αυτού πάθους; Δυστυχώς, δεν έχω τι να προσθέσω! Τον λόγον τούτον τον όντως φοβερόν «Συ είπας»(!!!!!!!!!!) περί του εαυτού Σου, Αδελφέ μου αγαπητέ και περιπόθητε!!!!!!! Ωμολογήσατε, ότι ο τρόπος δια του οποίου εφέρθητε εις εμέ ήτο αναιδέστατος; Τι περισσότερον να προσθέσω περί Υμών ο ταλαίπωρος εγώ;» αναρωτιέται στη συνέχεια για να καταλήξει σε μια φράση η οποία αν μη τι άλλο θα συζητηθεί, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ δίνει «ραντεβού» με τον μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως.... στην κόλαση.

«Επιστεγάζων την παρούσαν, εύχομαι και προσεύχομαι εις τον Κύριόνμας, τον Μέγα Αρχιποίμενα και Πατριάρχην της κτίσεως όλης, ίνα ελεήση πρώτον εμέ τον «αναίσχυντον», αλλά και Υμάς τον «αναιδέ-στατον»!!!! Αλλέως πως καλήν αντάμωσιν εις την ….κόλασιν του πυρός, εκεί δηλ. όπου και οι αναίσχυντοι Γέροντες και οι αναιδέστατοι Νέοι θα ανταμωθούν και κατ’ ανάγκην θα …….αγαπηθούν ως συμπάσχοντες!!!!!» γράφει.

Μετά από όλα τα παραπάνω ο κ. Αμβρόσιος ξεκαθαρίζει «προς πρόληψιν πάσης παρεξηγήσεως» όπως γράφει, προς τον κ. Άνθιμο πως «Σας δηλώ, ότι και Σας συγχωρώ και Σας αγαπώ!».

Να σημειωθεί πως ο κ. Αμβρόσιος αν και δημοσιοποίησε την αλληλογραφία και το θέμα εν γένει, δεν αναφέρει πουθενά οτι η αλληλογραφία είναι με τον μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως αλλά με τον Μητροπολίτη «Χ».

Δεν υπάρχουν σχόλια